poniedziałek, 17 lutego 2014

Znak jest jeden: Eucharystia (Mk 8, 11-13)


      Przychodząc na Eucharystię stajemy się świadkami największego cudu (znaku): chleb i wino stają się Ciałem i Krwią Jezusa. Przeistoczenie dzieje się naprawdę, mimo iż nasze oczy nadal widzą chleb i wino. Tutaj jest miejsce na wiarę. Ona pozwala mi przekroczyć granicę materii, aby wejść w świat nadprzyrodzony.
     Jaki cud Jezus musiałby uczynić aby człowiek uwierzył? Widziałem wiele cudów. Czy przez to stałem się bardziej wierzący?

    Teraz rozumiem dlaczego Zbawiciel nie spełnił żądania faryzeuszy. Im żaden cud nie pomoże jeśli z pokorą nie otworzą oczu serca.

      Moje ślepe serce.
      Chciałbym widzieć cuda, ale po co?
      Z widza muszę stać się uczestnikiem. Pora na zaangażowaną miłość.
     Panie, „nie odpływaj na drugą stronę”.

Brak komentarzy: